Zmagovalec Coach of the Year 2018 je...

Šest kandidatov se je na Švedskem zavzemalo za naslov Coach of the Year 2018, ti so: Iveco Bus Evadys, Irizar i8 Integral, Mercedes-Benz Tourismo М/2, Neoplan Tourliner, Scania Interlink HD i VDL Futura DD-141. In kateri avtobus je najbolj prepričal žirijo, ki jo sestavlja tudi član uredništva revije Transport & Logistika?

Zmagovalec Coach of the Year 2018 je...

Coach Euro Test 2018, ki je potekal od 4. do 7. septembra v bližini švedskega mesta Linköping, je razkril zmagovalca. Že imena tekmovalcev so dala vedeti, da je bil boj napet in neodločen do konca samega, saj so sodelovali najnovejši modeli šestih največjih evropskih proizvajalcev avtobusov. Pri testiranju je sodelovalo tudi 22 novinarjev iz 22 evropskih držav, člani mednarodne žirije ter vozniki in potniki. Tretje leto zapored pa je med njimi tudi član žirije, ki prihaja iz našega uredništva revije Transport & Logistika.

Kako je potekalo testiranje?

Dvodnevno testiranje, ki so ga izvajali na avtocesti in tudi na vzporednih prometnicah, se je začelo in končalo v Mantorp Parku, dirkalni stezi v bližini avtoceste, ki povezuje Linköping in glavno mesto Stockholm. Dolžina testnega cikla je bila približno 45 kilometrov, prva polovica testiranja je potekala na avtocesti med Mantorpom in mestom Mjölby, medtem ko je bil drugi na lokalnih cestah z veliko ovinki, in sicer do mesta Lambohovsleden. Vožnja je trajala 50 minut, preizkušanje vseh šestih kandidatov pa sta spremljala neprestan dež in umirjen promet na cesti. Dan pred testiranjem na stezi v Mantorp Parku so preizkušali pospeševanje do 80 km/h in prav tako tudi zaviranje do popolne ustavitve. Pridobljeni podatki so še dodatno pomagali članom žirije pri njihovem odločanju. In izbor kot vedno doslej ni bi lahek, saj so imeli vsi kandidati številne vrline in prednosti v različnih segmentih, vsak pa tudi svoje skrite adute. Hkrati so proizvajalci seznanili udeležence, kako poleg tehničnih napredkov, udobja in varnosti avtobusov povečati učinkovitost ter izboljšati usluge in znižati stroške lastništva (TCO).

In na koncu ...

Zmagovalec in prejemnik prestižnega naslova Coach of the Year 2018 je bil razglašen na najbolj prepoznavnem sejmu Busworld Kortrijk v Belgiji. Takrat je predsednik mednarodne žirije Tom Terjesen s ponosom dejal: »And the winner is… Irizar i8…«

Baskovski proizvajalec Irizar je na Švedsko pripeljal svoj najnovejši model i8, ki je bil premierno predstavljen pred manj kot dvema letoma. Predstavil se je v polnem sijaju, z najboljšo možno opremo. Model je na voljo v treh dolžinah, in sicer na samonosni konstrukciji, testni model je meril 14.070 mm v dolžino, 3980 mm v višino in je imel razporeditev sedežev 56 + 1 + 1. Poganja ga motor DAF MX-13 s 510 KM, ki je povezan z avtomatskim menjalnikom ZF Astronic 12S z ZF Power intarderjem.

Irizarov avtobus je luksuzen in udoben za potnike kot tudi voznika. Upravljanje je zadovoljivo, čeprav je nekoliko več pozornosti treba nameniti ohranjanju smeri vožnje. Armaturna plošča je nameščena najnižje od vseh testih vozil, preglednost nad njo pa je dobra. Nekoliko slabše je nameščena ročna zavora, levo pod voznikovim sedežem. Močan motor je kos nalogi, malce več vibracij je čutiti pri nižjih vrtljajih in vzvratni vožnji. Pozicija motorja je dobra, saj mehanikom omogoča lahek dostop, le pokritost s servisno mrežno je nekoliko slabša.

Testni model integralne različice je zagotovo za tono lažji od običajnega modela. Vozilo ima najmanjši obračalni krog, pri vzvratni vožnji pa moti nekoliko slabši kot namestitve vzvratne kamere. Slabše nameščena so tudi stikala za upravljanje brisalcev. Vzvratna ogledala so velika, le nameščena so nekoliko previsoko, prav tako tudi vibrirajo ob vožnji. Voznik težje dostopa do prostora za odlaganje mobilnega telefona. Notranjost je vedrih barv, glasnost ni previsoka, morda le v prednjem delu avtobusa. Čeprav je v notranjosti veliko plastike, sta dizajn in obdelava na odlični ravni tako zunaj kot znotraj. USB-priklopi so pod vsakim sedežem in so lahko dostopni. Potniški sedeži so bili ocenjeni za najboljše med vsemi testnimi kandidati. Cena: 390.000 evrov. 

Fotogalerija