eKlic za tovorna vozila tudi pri nas

Sistem eKlic (angl. eCall) je elektronski varnostni avtomobilski sistem za samodejni klic v sili na številko 112 iz vozila v primeru prometne nesreče. Predvideva se, da se bo z uvedbo tega sistema v Evropski uniji zmanjšalo število smrtnih žrtev v prometu za 2.500 letno.

Image
Slovenija ohranja vodilno vlogo pri razvoju eKlica. Kot prva država v Evropski uniji smo ga na področju celotnega ozemlja uspešno uvedli že 1. decembra 2015.

Prizadevanja za večjo varnost na cestah pa se tu še ne končujejo. Evropska unija se že pripravlja na nadgradnjo obstoječega sistema z uvajanjem eKlica za tovorna vozila. Poleg hitrejše odzivnosti reševalnih služb bo ta sistem na cestah omogočal tudi hitrejše posredovanje pristojnih služb ob nesrečah z nevarnimi snovmi.

Storitev eKlic za tovorna vozila so danes, 16. oktobra, predstavili strokovnjaki, ki so vključeni v slovenski konzorcij projekta I_HeERO, med njimi predstavniki Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje ter predstavniki družb Telekom Slovenije, d. d., in Iskratel, d. o. o., ki so omogočili tehnično rešitev za implementacijo tovrstnega eKlica.

Andreja Katič, ministrica za obrambo Republike Slovenije:

»Slovenija ohranja vodilno vlogo pri razvoju eKlica. Kot prva država v Evropski uniji smo ga na področju celotnega ozemlja uspešno uvedli že 1. decembra 2015. Uvedba eKlica je s skrajšanjem odzivnega časa enot za zaščito, reševanje in pomoč povečala varnost v cestnem prometu in prispevala k zmanjšanju števila žrtev. Nadgradnja storitve, eKlic za tovorna vozila, pa bo dodatno prispevala tudi k zmanjševanju onesnaževanja in s tem k učinkovitejšemu varovanju okolja.«

Mag. Matjaž Beričič, direktor enote Jedrno omrežje, Telekom Slovenije:

»V Telekomu Slovenije smo svoje mobilno omrežje pred dvema letoma nadgradili s funkcionalnostjo detekcije eKlicev, kar je pogoj za ločevanje in ločeno usmerjanje “običajnih” klicev v sili in eCall klicev v sili. V okviru projekta I_HeERO za tovorna vozila smo že razvili možnost prenosa dodatnih informacij, ki so zajete v elektronskem tovornem listu preko našega mobilnega omrežja. Tako bomo tudi v Telekomu Slovenije z našim znanjem in rešitvami poskrbeli za učinkovitejšo reševanje prometnih nesreč ustreznih služb in ekip.«

Mag. Gorazd Novak, vodja rešitev za področje javne varnosti, Iskratel:

»Iskratel je kot tehnološki partner zagotovil razširitev vmesnika za komunikacijo naprave v vozilu s klicnim centrom 112. Standardizirani eKlic vmesnik je bil razširjen na način, da aplikaciji v klicnem centru 112 omogoča identifikacijo tovornega lista za vozilo, ki je udeleženo v prometni nesreči. S tem reševalci takoj dobijo ključno informacijo, za kakšno potencialno nevarnost gre pri nesreči.«

Sorodne vsebine

Fiat Panda

Proizvedli so jih že milijon

22. november 2017 Milijonta Fiat Panda je zapeljala s tekočega traku tovarne G. Vico Pomigliano d’Arco blizu Neaplja: to je le eden od ...

Gefco

Praznujejo 10. obletnico

22. november 2017 Podjetje GEFCO je na ljubljanskem gradu novinarjem in ostalim gostom predstavilo svoje aktivnosti, obeležili pa so tu...

Mehanik leta

Najboljši mehanik je Robert Eržen

22. november 2017 Specializirana revija Mehanik in voznik ter Žurnal24 sta tudi letos izbirala Mehanika leta. Laskavi naslov Mehanik le...

Ohara

Scania tudi na smučiščih

20. november 2017 Po daljšem obdobju so se pri podjetju Ohara Corporation odločili, da posodobijo ponudbo vozil za urejanje smučišč. In...