Prispevanje k okolju prijaznejši dobavni verigi

Klimatske spremembe ne škodujejo le okolju, temveč tudi gospodarstvu. Od leta 1980 do 2013 je bilo po ugotovitvah Evropske agencije za okolje (EEA) prijavljene za 400 milijard evrov gospodarske škode, ki jo je povzročila klima. Vedno več podjetij s področja proizvodnje in trgovine se posveča cilju zmanjševanja svojih emisij CO2. Italijansko start-up podjetje GreenRouter predstavlja možnosti za prihranek vzdolž oskrbovalne verige.

Image
Zelena logistika je prijazna do okolja in do denarnice

Sistemska obravnava praznih voženj in obremenitve okolja

V aktualni raziskavi podjetje GreenRouter na podlagi 26-tonskega tovornega vozila razreda EURO 6 pojasnjuje, da je treba škodljivi vpliv praznih voženj na okolje obravnavati sistemsko. Po njihovih podatkih so vrednosti emisij CO2 na prevoženi kilometer znašale:

-       0,9 kg pri v celoti natovorjenem vozilu,

-       0,7 kg pri praznem vozilu.

 

Skupni seštevek pri podrobnejšem pregledu je drugačen, razlaga Andrea Fossa, CEO pri podjetju GreenRouter: »V celoti natovorjeno tovorno vozilo povzroči sicer 25-30 odstotkov več emisij CO2 kot vozilo, ki pelje prazno. Vendar bi se za tovor, ki bi ga takšno vozilo lahko transportiralo, v resnici uporabilo drugo tovorno vozilo. Torej moramo sešteti prazno vožnjo in dodatni prevoz. Zato prazne vožnje dejansko povzročijo več škodljivih emisij kot vožnje v celoti natovorjenih tovornih vozil.«

 

Dobro za gospodarstvo in okolje: digitalne prevozniške platforme

Eden izmed najučinkovitejših ukrepov za preprečevanje praznih voženj in zmanjšanje emisij CO2 so digitalne prevozniške platforme. Po meritvah podjetja GreenRouter je uspelo logistično podjetje Rampinini Ernesto zahvaljujoč največji prevozniški platformi v Evropi, TimoComu, povečati izkoriščenost voznega parka za 30 odstotkov ter neto maržo za 15 odstotkov. Ob tem so hkrati zmanjšali emisije CO2 za 23 odstotkov. 

Prevoz, ki je prijaznejši do okolja, pridobiva na pomenu tudi pri podjetjih, ki ponujajo tovor. Kajti, če se ta odločijo za ponudnika prevozniških storitev, ki bolj učinkovito ravna s svojimi viri, hkrati podprejo lastne cilje za ohranitev klime.

To potrjuje tudi Lars Laskowski, področni vodja logistike pri podjetju MC-Bauchemie Müller GmbH, čigar podjetje je s pomočjo TimoComove platforme izvedlo že številne prevoze: »Zmanjšanje emisij CO2 na vseh področjih oskrbovalne verige, tudi pri prevozu, je za podjetje MC-Bauchemie ter njihovo samopodobo v povezavi z odgovornostjo in trajnostno naravnanostjo zelo pomembno.«

Z uporabo digitalnih prevozniških platform dosegajo zastavljeni cilj »zmanjšati emisije CO2« in imajo do tega koristi vsi – ponudniki tovora, prevozniška podjetja in okolje.

Fotogalerija

Sorodne vsebine

Električni avtobus

Hyundai Motor

11. avgust 2017 Podjetje Hyundai Motor je na sejmu v Koreji predstavilo popolnima električni avtobus. Gre za mestni avtobus z uradnim...

Shell Rimula Ultra 5W-30

Olje za prvo polnjenje

10. avgust 2017 Scania je že uvedla motorno olje s specifikacijo LDF-4 v svojih tovarnah z decembrom 2016 in izbrala Shell Rimula Ult...

Krone / TCI trading

Visok in vpliven obisk

09. avgust 2017 Slovenijo je v juniju obiskal dr. Bernard Krone III., nekdaj prvi mož podjetja Krone, ki proizvaja priklopna vozila i...

Španija

Obvezna registracija voznika

08. avgust 2017 Potem, ko so Nemčija, Avstrija in Francija uvedle obvezno spletno prijavo delavcev iz drugih držav na svojem ozemlju,...