Samovozeče tovorno vozilo

Pri Volvo Trucks so razvili novo samovozeče tovorno vozilo, ki lahko brazilskim pridelovalcem sladkornega trsa močno poveča produktivnost. Tovorno vozilo za prevažanje pravkar posekanega sladkornega trsa se zelo natančno krmili po poljih, da ne poškoduje mladih rastlin, ki predstavljajo naslednjo letino. Tovorna vozila zdaj uničijo približno štiri odstotke pridelka, saj povozijo mlade rastline in potlačijo prst. To pomeni več deset tisoč ameriških dolarjev izgube na tovorno vozilo v sezoni.

Samovozeče Volvovo tovorno vozilo

V mestu Maringá, ki je od São Paula oddaljeno uro leta, skupina Usina Santa Terezinha proizvaja sladkor in etanol iz sladkornega trsa lastne pridelave. V prejšnji rastni sezoni je podjetje na svojih poljih preskušalo prototipno Volvovo tovorno vozilo. Tovorno vozilo je bilo zasnovano tako, da so lahko analizirali, kako bi z avtomatizirano vožnjo čim manj poteptali prst in pridelek ter tako povečali prihodek. Možnosti za večji pridelek je veliko - v enem letu tudi do deset ton na hektar.

„Z rešitvijo podjetja Volvo Trucks lahko povečamo produktivnost za posamezno letino in tudi celoten življenjski cikel rastline sladkornega trsa, ki traja od pet do šest let," pojasnjuje vodja financ in nabave pri skupini Santa Terezinha Paulo Meneguetti.

Posekan sladkorni trs se zdaj s polj prevaža s kombajni in ročno upravljanimi tovornimi vozili, ki vozijo vzporedno z nizko hitrostjo. Ko je tovorno vozilo napolnjeno, odpelje in raztovori. Ob kombajn pripelje naslednje tovorno vozilo in postopek se ponovi. Voznika tovornega vozila čaka velik izziv, saj mora biti usklajen s hitrostjo kombajna in še popolnoma osredotočen na vožnjo po njegovih kolesnicah, da ne povozi bližnjih rastlin, ki predstavljajo naslednjo letino.

Pri Volvo Trucks so to težavo odpravili s sistemom za avtomatizacijo krmiljenja. Sistem ohranja tovorno vozilo vedno na pravi poti do kombajna, ob njem in pri vožnji od njega, da vozilo ne povozi rastlin. Tovorno vozilo je opremljeno s sprejemniki GPS, da lahko sledi koordinatnemu zemljevidu po polju. Žiroskopa zagotavljata natančnost krmiljenja ne le sprednjih koles, temveč celotnega vozila, da tovornega vozila ne zanese z nastavljene poti za več kot 25 milimetrov. Ko poteka natovarjanje, lahko voznik uravnava hitrost s tempomatom ali ročno pospešuje in zavira. Asistenčni sistem prevzame natančno krmiljenje, ki od voznika zahteva veliko osredotočenosti in napora, da lahko voznik bolj sproščeno in varno opravlja svoje delo.

„S to rešitvijo bomo lahko kmalu občutno povečali produktivnost pridelovalcev sladkornega trsa. Hkrati bomo izboljšali voznikove delovne razmere in varnost. Tako bo njihovo delo postalo zanimivejše in zato bo lažje pridobiti nove voznike in ohraniti sedanje," pravi Wilson Lirmann, predsednik pri Volvo Group Latin America.

To poletje bo raziskovalni projekt prešel v razvoj izdelka in na tej stopnji bo na poljih preskušenih več tovornih vozil. Nato je v bližnji prihodnosti mogoče pričakovati, da bo rešitev predstavljena na trgu.  Že letos bodo pri Volvo Trucks strankam ponudili napreden sistem branja zemljevidov s sprejemniki GPS, s katerim bo voznik občutno lažje ohranjal predhodno določeno pot, čeprav bo krmiljenje še vedno potekalo ročno.

Samovozeče tovorno vozilo za prevažanje sladkornega trsa je eden od Volvovih raziskovalnih in razvojnih projektov za avtomatizirana vozila. Trenutno v rudniku Kristineberg na severu Švedske aktivno potekajo preskusi z avtonomnim tovornim vozilom, v Göteborgu pa z avtonomnim tovornim vozilom za odvoz odpadkov. Želimo ugotoviti, kako sistemi z različnimi stopnjami avtomatizacije izboljšujejo produktivnost, delovno okolje in varnost.