Ranljivi udeleženci v prometu

Število hudih prometnih nesreč, v katerih so udeležena tovorna vozila, se zmanjšuje, toda varnost ranljivih udeležencev v prometu je treba izboljšati. In še vedno premalo voznikov tovornih vozil uporablja varnostni pas. To je le nekaj ugotovitev iz novega poročila o prometni varnosti, ki so ga objavili pri Volvo Trucks.

Ranljivi udeleženci v prometu

„Poročilo Volvo Trucks o prometni varnosti za leto 2017 analizira in opisuje vzroke za nesreče tovornih vozil, njihove poteke ter mogoče ukrepe za zmanjšanje tveganj in omilitev posledic nesreč. Ta dejstva so pomembna za naš razvoj izdelkov in tudi za vse, ki si prizadevajo za večjo varnost v prometu," pravi Peter Wells, vodja skupine za raziskave nesreč pri Volvo Trucks.

Poročilo Volvo Trucks o varnosti za leto 2017 temelji na Volvovih lastnih raziskavah nesreč ter podatkih različnih nacionalnih in evropskih organov. Poročilo med drugim zaključi, da je treba več pozornosti nameniti zmanjšanju tveganj za ranljive udeležence v prometu, denimo pešce, kolesarje, mopediste in motoriste.

„V zadnjem desetletju se je število hudih prometnih nesreč, v katerih so udeležena tovorna vozila, v Evropi skoraj prepolovilo. Toda število nesreč tovornih vozil, v katerih so bili udeleženi ranljivi udeleženci v prometu, se ni zmanjšalo v enakem obsegu," razloži Carl Johan Almqvist, direktor za varnost prometa in izdelkov pri Volvo Trucks.

Okrog 35 odstotkov oseb, ki v nesrečah s tovornimi vozili utrpijo hude ali smrtne poškodbe, so ranljivi udeleženci v prometu. Urbanizacija je v polnem razmahu in na cestah je vse več oseb in vozil, zato obstaja nevarnost, da bo brez temeljitih ukrepov število poškodb naraslo.

„Če želimo zmanjšati število prometnih nesreč, je treba nujno še naprej razvijati številne tehnične rešitve, s katerimi se voznik tovornega vozila lahko izogne morebitno nevarnim razmeram. Poleg tega morajo biti vsi udeleženci v prometu bolj ozaveščeni o nevarnostih v prometu in o ustreznih načinih za njihovo zmanjšanje," pojasni Carl Johan Almqvist.

Za preprečevanje nesreč tovornih vozil je ključno, da ima voznik jasen pregled nad neposredno bližino tovornega vozila. Kot eno od številnih dopolnil vzvratnim ogledalom, ogledalom za neposredno okolico in kameram za vzvratno vožnjo so pri Volvu razvili rešitev s kamero, ki vozniku omogoča pogled na dogajanje ob sprednjem desnem vogalu.

„Tudi pešci in kolesarji se morajo zavedati pomembnosti vidljivosti in opaznosti, da pripomorejo k tekočemu in varnemu odvijanju prometa. Zato je naše izobraževalno gradivo namenjeno mladim in odraslim, denimo naši kampanji Ustavi se, poglej in pomahaj ter Videti in biti viden, ki izpostavljata prav ta vprašanja," pravi Carl Johan Almqvist.

Volvova tovorna vozila so opremljena z različnimi sistemi aktivne varnosti, ki zmanjšujejo nevarnost nesreč z drugimi vozili. Če se nesreča kljub temu zgodi, se kot preskušen, zanesljiv in najpomembnejši element varnostne opreme, ki rešuje življenja, izkaže varnostni pas.

„Poročilo razkriva, da še vedno preveč voznikov tovornih vozil ne uporablja varnostnega pasu, čeprav je znano, da bi polovica nepripetih voznikov, ki so umrli v prometnih nesrečah, preživela, če bi le imela pripet varnostni pas," razloži Carl Johan Almqvist.

Poročilo Volvo Trucks o varnosti za leto 2017 je drugo javno dostopno poročilo, ki ga je pripravila skupina za raziskavo nesreč pri Volvo Trucks.

„Zmanjšanje števila prometnih nesreč je svetovnega pomena. Zato želimo predstaviti izsledke svojih raziskav na jasen in razumljiv način," pravi Peter Wells.

Poročilo Volvo Trucks o varnosti za leto 2017 je v celoti na voljo na volvotrucks.com

Dejstva o skupini za raziskave nesreč pri Volvo Trucks (ART)

ART od leta 1969 preiskuje in analizira prometne nesreče, v katerih so udeležena tovorna vozila. Skoraj 50-letne izkušnje in znanje skupine ART so temelj, na katerem pri Volvo Trucks gradijo in razvijajo rešitve za preprečevanje nesreč in telesnih poškodb, zaradi katerih so Volvova tovorna vozila med najvarnejšimi na trgu.