Podražitev cestnin na Hrvaškem

Hrvaško ministrstvo za promet in Svetovna banka iščeta rešitve za plačilo 1,2 milijarde evrov obveznosti javnih podjetjih Hrvatske avtoceste (Hac) in Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ) v prihodnjem letu. Med drugim naj bi Hac s 1. januarjem podražili cestnine za pet odstotkov, v poletnih mesecih pa oba državna upravljavca za deset odstotkov.

HAC

Kot je poročal Jutarnji list, bodo podražitev cestnin in sezonske cestnine na avtocestah državnih upravljavcev uveljavili, da bi se izognili ukinitvi predplačilnega elektronskega pobiranja cestnin, ki ga predlaga Svetovna banka. Na ta način bodo poskusili ohraniti promet tovornjakov na avtocestah in preprečiti selitev tovornega prometa na državne ceste.

S 1. januarjem bodo podražili cestnine za 1. in 2. kategorijo vozil na avtocestah, za katere skrbi Hac. Tako se bo cestnina od Zagreba do Splita kot tudi do meje s Srbijo za voznike osebnih avtomobilov in dostavnikov do 3,5 tone, podražila za devet kun (1,2 evra).

S podražitvijo bodo zaslužili dodanih 80 milijonov kun (10,1 milijon evrov), navaja zagrebški časnik. Kot dodaja, naj bi sezonsko desetodstotno podražitev uveljavili med 15. junijem in 15. septembrom na avtocestah obeh upravljavcev.

Hac skrbi za 925 kilometrov avtocest, ARZ pa za 187. Časnik poudarja, da so na Hrvaškem dokončno opustili uvajanje vinjet ter bodo postopoma povečali število cestninskih postaj z avtomatskimi.

Koncesionarska družba Bina Istra, v kateri je največji koncesionar francosko podjetje Bouygues, že nekaj let sezonsko draži cestnine za 10 odstotkov na 141 kilometrov avtocest v hrvaški Istri. Večinski lastnik družbe Autocesta Zagreb-Macelj, avstrijski gradbinec Strabag, ki skrbi za 60 kilometrov avtocest, pa za enkrat ni napovedal podobnih ukrepov.