Videz je pomemben

Videz kombija večini kupcev ni osnovni pogoj za lastništvo, a pri Mercedesu tudi tu niso naredili izjeme in potrebno je priznati, da je vito izjemno lep in skladen avtomobil, njegove linije pa sledijo linijam precej dražjega V-razreda.

vito

Debela režasta maska ter odbijač v barvi vozila s senzorji za parkiranje nakazujeta, da je to vozilo s pravim pedigrejem. To potrjujeta tudi bočni drsni vrati na obeh straneh, zadek pa se zaključuje z enokrilnimi vrati, ki se odpirajo navzgor in stilsko izoblikovanimi lučmi, ki svetijo s pomočjo LED-tehnologije.

Posebna zgodba je notranjost, kjer prav tako ni prostora za šlamparijo. Če pričakujete, da boste tu srečali trdo plastiko, ki se sicer hitro in lahko čisti, ste se zmotili. Vsi materiali so mehki, kakovostni in prijetni na otip. Še posebej navdušuje multifunkcijski volanski obroč, ki odlično sede v roke in ima, kljub temu da ni oblečen v usnje, sodoben dizajn ter bogato nastavljivost. Voznika in potnike bodo razvajali različni informacijski in komunikacijski sistemi s serijskim vložiščem za spominske kartice SD, prostoročno telefoniranje in sodoben avdio sistem s priključkom USB. Prostorno oblikovana notranjost, izboljšana ergonomija sedežev ter kakovostni materiali ponujajo vse, kar potrebujete za učinkovito delo. Številni predali in odlagališča pa bodo poskrbeli, da bo vsaka malenkost našla svoj prostor, s čimer boste z lahkoto vzdrževali red v kabini.

 Potniki ali tovor?

Mi smo na testu preizkusili različico mixto, kar pomeni, da je vozilo namenjeno tako prevozu potnikov kot tovora in dela po načelu »eden za vse«, zato boste v takšnem avtomobilu našli gospodarnega, vsestranskega in zanesljivega sodelavca. Številni sistemi omogočajo individualno prilagoditev vašim potrebam. To se vidi že iz števila sedežev. V testnem vozilu jih je bilo 5, lahko pa jih je tudi 6. Če je treba, lahko zadnje sedeže z nekaj prijemi odstranite iz vozila.

Velikost tovornega prostora variira glede na medosno razdaljo in izbrano dolžino vozila. Testni vido je bil srednje dolžine in je v dolžino meril 5140 mm z medosno razdaljo 3200 mm. To pomeni, da se izza razkošno odmerjene potniške kabine razteza 120 cm širok in prav toliko globok lepo obložen tovorni prostor. Poleg tega: zaradi velikih vratnih odprtin in nizkega nakladalnega roba (550 mm) boste v novem vitu zlahka kos vsem nalogam, saj je natovarjanje oz. raztovarjanje še udobnejše, učinkovitejše in varnejše.

 

Varnost na prvem mestu

Pri Mercedesu so se le enkrat opekli, ko njihov avtomobil ni izpolnjeval želenih varnostnih standardov in se je na testu prevrnil. Vito nudi maksimalno zaščito in varnost potnikom, tovoru in drugim udeležencem v prometu. Spisek sistemov je dolg, omenimo le nekaj najpomembnejših:

  • Collision Prevention Assist kombinira opozarjanje na varnostno razdaljo in nevarnost trka z zavornim asistentom Bas Pro,
  • serijski asistent za bočni veter pomaga ohranjati stabilnost smeri pri močnem bočnem vetru,
  • asistent za držanje smeri lahko pomaga preprečiti nezgodo zaradi nenamerne menjave voznega pasu,
  • asistent za mrtvi kot lahko pomaga preprečiti nezgodo pri menjavi voznega pasu npr. na avtocesti,
  • inteligentni sistem LED-luči variabilno prilagaja osvetlitev svetlobnim, cestnim in vremenskim razmeram,
  • kamera za vzvratno vožnjo prikazuje s pomočjo dinamičnih črt realistično sliko okolice in smer vožnje,
  • poleg tega ščiti Mercedes-Benz potnike kot običajno s številnimi zračnimi vrečami in zavesami.

 Kot osebni avtomobil

Tudi v vožnji se vito izkaže, saj niti na daljših poteh ne boste čutili utrujenosti, kar gre zahvala predvsem odličnim sedežem ter dobremu podvozju, ki v kabino prenaša izredno malo vibracij s cestišča. Visoka pozicija sedenja omogoča dobro preglednost, ki jo dopolnjujejo velika vzvratna ogledala, senzorji za parkiranje spredaj in zadaj ter kamera za pomoč pri vzvratni vožnji. Vozilo se izredno lahkotno upravlja. Zaradi zadnjega pogona je obračalni krog precej manjši, nizka in široka silhueta pa omogočata dodatno stabilnost, ki je podkrepljena še s številnimi varnostnimi sistemi.

Pod motornim pokrovom je v testnem vitu prepeval 2,2-litrski CDI, ki je razvijal kar 140 kW (190 KM) in 440 Nm navora, ki je na voljo v izredno širokem območju vrtljajev, tako da tudi polno obremenjeno vozilo s priklopnikom ne bo imelo težav pri speljevanju v klanec. Motor je izredno elastičen in z njim vozilo z lahkoto doseže (ne)dovoljene hitrosti. Dopolnjen s serijskim elektromehanskim servokrmilom in s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom 7G-TRONIC PLUS je učinkovit in udoben kot osebno vozilo, odlična zvočna izolacija pa bo poskrbela, da se boste lahko v kabini tudi pri višjih hitrostih normalno pogovarjali.

Motor je opremljen z inovativno tehnologijo BlueEFFICIENCY, ki s pomočjo funkcije ECO Start-Stop začasno izklopi motor, kadar avto stoji. Spodnja obloga dna vozila izboljšuje aerodinamiko, generator pa predvsem v potisnem pogonu in pri zaviranju polni akumulator. Tu so še pnevmatike z nižjim kotalnim uporom ter sistem BlueTEC, ki s pomočjo aditiva AdBlue in sistema SCR čisti izpušne pline. Vse skupaj omogoča do 20 % nižjo porabo goriva glede na prejšnji model vita in konkretno nižji izpuh CO2.