Hydrodrive

V delovne naloge tovornjakov spadajo tudi vožnje izven urejenih cest, kjer pa se lahko vožnja hitro konča zaradi vkopanih koles. Tukaj je v pomoč večkolesni pogon, pri MAN-u pa ponujajo svojo specialiteto hidrostatičnega pogona na krmilnih oseh.

MAN

MAN takšen sistem ponuja že deset let in je bil leta 2005 prvi, ki je kupcem, ki vozijo pretežno po urejenih cestah in le občasno zavijejo na manj utrjen teren, ponudil možnost premagovanja težje prehodnih terenov brez uporabe integralnega pogona. Slednji sistem je težek ter poveča porabo goriva in nabavno ceno. Da bi se temu izognili,pri MAN-u ponujajo sistem pogona HydroDrive. Ta sistem, s pomočjo hidrostatičnih motorjev, poganja prvo oz. drugo krmilno os na tovornjaku.

Pri vožnji pod normalnimi pogoji se moč motorja prenaša na zadnja pogonska kolesa, kot je to običajno. V primeru vožnje po neutrjenem terenu, strmih klancih ali v zimskih pogojih, ko je potreben dodaten oprijem s podlago, pa voznik preprosto, s premikom stikala na armaturni plošči, vključi dodaten pogon krmilne osi. Takrat dva hidrostatično gnana motorja poskrbita za dodaten oprijem. Uporaba sistema je možna tako za vožnjo naprej kakor tudi vzvratno vožnjo in ne glede na obremenjenost tovornjaka. Pogon deluje do hitrosti približno 30 km/h, ko je ta hitrost presežena, se sistem samodejno izključi in vozilo zopet poganjajo samo zadnja pogonska kolesa.

HydroDrive je v osnovi namenjen vozilom, ki se vsakodnevno gibljejo po urejenih cestah, s čimer ohranjajo vse svoje prednosti, kot je standardna višina šasije, ob tem pa se vozilu poveča uporabna vrednost, saj se z lahkoto spopade tudi z neurejenimi tereni, za kar bi praviloma potrebovalo vsekolesni pogon. Dodaten prihranek se pokaže pri masi vozila, saj je tako opremljeno vozilo za 400 kilogramov lažje, kot če bi bilo opremljeno z večkolesnim pogonom, ki zaradi svojega stalnega delovanja povečuje tudi porabo goriva.

Sistem HydroDrive je sestavljen iz visokotlačne hidravlične črpalke, dveh hidrostatičnih motorjev, oljnega rezervoarja in hladilnika olja. Hidrostatična motorja sta nameščena v pestu vsakega od krmilnih koles in ju sestavljajo v obliki zvezde razporejeni bati s posebnimi koleščki na koncih, ki jih obdaja valovit obroč. Gibanje je doseženo z izmeničnim dovajanjem tlaka v bate, ki s kolesi pritiskajo ob valovit obroč, pri čemer se ustvarja navor, ki poganja kolo.

Visokotlačna oljna črpalka je priključena na izhod menjalnika, tako da je sinhronizirana s pogonsko gredjo ter proizvaja do 420 barov tlaka. Zaradi takšne namestitve niso potrebni nobeni dodatni elektronski sistemi, ki bi nadzorovali število vrtljajev, elektronika nadzoruje le temperaturo in tlak olja v sistemu ter hitrost vozila.

Sistem deluje praktično neslišno, zaznati je mogoče le njegov vklop oz. izklop, ki ga voznik lahko opravi tudi med vožnjo.

Še ena prednost, ki jo sistem prinaša, je boljša vodljivost tovornjaka in s tem povečana varnost, predvsem pri spustih ter na zelo spolzkih podlagah, kot je npr. vožnja v zimskih razmerah.