DAF LF aerobody

DAF je na začetku letošnjega leta predstavil model LF aerobody s posebno nadgradnjo in posebej za to vozilo razvitim setom spojlerjev ter posebnim odbijačem, zaradi katerih lahko vozilo doseže občutno znižanje porabe goriva, v zrak pa spušča precej manj CO2.

Test DAF LF aerobody

S prihodom Euro 6 motorjev so inženirji močno zavihali rokave in omenjene motorje naredili še bolj učinkovite, zanesljive, predvsem pa varčne. Zaradi tega je danes težko privarčevati še kakšen dodaten deciliter goriva, po drugi strani pa na področju aerodinamike obstajajo še velike rezerve, saj je možno doseči znižanje porabe in le-to tudi izmeriti. Te naloge se je lotil tudi DAF in trgu ponudil posebno serijo svojega najmanjšega tovornjaka LF, ki so mu temeljito »speglali« obline – in rezultat je na dlani.

 

Močno srce

Preden se posvetimo vsem dodelavam, poglejmo najprej osnovo. Kakor vsi DAF-i je bil tudi LF osvežen, a so spremembe na vozilu precej manj opazne kot denimo pri modelu CF in še posebej pri XF. Vozilo je postavljeno na novo šasijo, ki nadgraditeljem omogoča večjo kreativnost, povečana pa je tudi pasivna varnost. Izboljšali so vozne lastnosti in udobje. Pod aerodinamičnim telesom se skriva distribucijski tovornjak do 12 ton, s 4,5-litrskim motorjem z močjo 135 kW (183 KM) in 580 Nm navora. Končna hitrost je omejena na 85 km/h, ker pa je to vozilo namenjeno predvsem distribuciji po mestu, je navor tisti, ki omogoča, da se 50 km/h lahko peljemo tudi pod 1.000 motornimi vrtljaji. Za to je zaslužen tudi predelan (prepolovljen) ZF-ov AS Tronic – menjalnik s šestimi prestavami. Ta je sedaj precej bolj eleganten kot pred leti, ko je elektronika prestavljala pri točno določenem številu vrtljajev, saj danes njegovo delo korigira tudi pritisk na stopalko za plin. Na voljo je tudi ročni način prestavljanja s pomočjo stikala, ki je najbolj uporaben pri zaviranju, saj tu menjalnik ne prestavlja v nižjo prestavo, preden vrtljaji ne padejo pod 900. Zaradi tega motor ne zavira in tako lahko voznik sam spusti prestavo ali dve ter zavira z motorjem.

Nad slednjim je prostorna kabina s široko armaturo. Merilniki so znani iz večjih bratov, prav tako 5-palčni zaslon, informacije pa lahko prebirate v 32 jezikih, kar je posebnost v tem razredu. Volanski obroč je dovolj velik in ga je možno izdatno nastaviti v vse smeri, kar bodo cenili predvsem višjerasli vozniki. Sedež je udoben in prav tako ponuja različne nastavitve, morda malo manj vzdolžnih, saj je omejen z velikostjo kabine.

 

Aerobody

In sedaj tisto, zaradi česar je ta tovornjak tako poseben. DAF ima veliko izkušenj na področju testiranj in izdelave aerodinamičnih dodatkov, a je tokratni izdelek serijski in ga je možno tudi kupiti. Kot sem že na začetku omenil, v paket aerobody ob vizualno lepem spojlerju na strehi spada še poseben odbijač z zapolnjenimi odprtinami, kjer bi lahko bile meglenke, še najbolj pa izstopa nadgradnja. Blago zaobljen sprednji zgornji del lepo dopolnjuje strešni spojler. Tudi šasija je prilagojena paketu aerobody, saj ima vgrajen poseben kit za strešno in bočno usmerjanje zraka. Streha nadgradnje je izdelana iz posebne prozorne plastike, tako da je notranjost zelo svetla, ob nočnih nakladih pa prostor osvetljujeta še dve LED-luči. Tako opremljen LF privarčuje tudi do 8 % goriva, kar je vsekakor spoštljiv podatek. V 7,05 metra dolg in 2,54 metra širok tovorni prostor je možno naložiti 17 palet ob nosilnosti 6,5 tone. Sama nižina stropa na sprednjem delu ne vpliva na nosilnost, saj ponavadi na tej višini ni naloženega tovora. Na zadku je aluminijasta dvižna platforma proizvajalca Dhollandia, ki zapre tovorni prostor. Visoka je 1,8 metra, njena nosilnost pa znaša 1.500 kilogramov.

 

Okvirček

hitrost          znižana poraba

65 km/h       4,5 %

75 km/h       5,5 %

85 km/h       8,3 %

 

 

Osebna izkaznica

motor

Cummins, dizel, 4 valji, 16 ventilov, neposreden vbrizg 1.800 barov

prostornina (ccm)

4.489

moč (kw/KM)

135/183 pri 1.800–2.300 vrt./min

navor (Nm/min)

580 Nm pri 1.100–1.800 vrt./min

menjalnik

AS Tronic, 6-stopenjski

dimenzije D׊ (mm)

8.640×2.600

medosni razmak (mm)

5.000

tovorni prostor D׊×V (mm)

7.050×2.540

višina šasije (mm)

820

nosilnost (kg)

971

masa vozila (kg)

5.744

najvišja skupna masa (kg)

12.000

posoda za gorivo (l)

155

posoda za AdBlue (l)

25

hitrost (km/h)

omejena na 85

Fotogalerija