Zgodovinski mejnik Volva v Sloveniji

Ob odprtju novega Volvo Trucks & Bus Centra v Ljubljani in o odličnih prodajnih rezultatih podjetja Volvo, d. o. o., Slovenija, smo se pogovarjali z direktorjem Dušanom Mavričem.

Zgodovinski mejnik Volva v Sloveniji

Za vami je rekordno leto po prodaji tovornjakov v Sloveniji. Volvo se zavihtel najvišje po številu novih, prvič registriranih vozil v Sloveniji. Kakšen je vaš odziv in kakšna je vaša napoved trga za letošnje leto?

Da, smo na vrhu. Toda ne prvič. Že v preteklih obdobjih smo se večkrat izmenjavali na vrhu s tekmeci. Vsak mesec namreč spremljamo statistiko tekočih zadnjih 12 mesecev in na tak način ocenjujemo svoj položaj na trgu. Mediji pač spremljate le številke ob zaključku leta, vmes pa samo delne rezultate po četrtletjih, zato velikokrat slika ni realna. Smo pa ponosni, da dosegamo za leto 2017 v razredu skupne dovoljene mase vozil 16,0 t in več kar 510 prvič registriranih novih tovornih vozil v Sloveniji.

Glede na to, da je rast slovenskega gospodarstva visoka, izvoz izdelkov prav tako zelo visok in še narašča, stanje pri naših največjih trgovinskih partnerjih pa je prav tako še vedno zelo dobro, lahko upravičeno pričakujemo, da se bo nivo trga obdržal vsaj še naslednje leto. Čeprav nekateri svarijo pred pregretostjo trga, verjamemo, da se bo povpraševanje ohranilo.

Leto ste začeli slavnostno z odprtjem novega Volvo Trucks & Bus Centra v Ljubljani. Kaj vam osebno pa tudi vašim zaposlenim pomeni ta nova pridobitev?

Nedvomno. Prodajno-servisni center pomeni precejšen preskok, saj smo pridobili nove, tehnološko ustreznejše prostore, kjer so delovne razmere neprimerno boljše in urejene. Imamo prehodne servisne pozicije, ustrezno osvetlitev in klimatizacijo, prav tako pa primernejše prostore za sprejem vozil. Ni dvoma, da vsakdo rajši dela v primernih in svetlih novih prostorih kot pa v starih in neustreznih. Nedvomno gre za zgodovinski mejnik v delovanju podjetja Volvo, d. o. o., v Sloveniji.

Če bi vse povzel v enem stavku: Naši kupci in naši zaposleni so končno dobili tisto, kar si zaslužijo: modern in primeren Truck center.

Katere novosti ponuja novi Prodajno-servisni center Volvo in kaj stranke še lahko pričakujejo v prihodnje?

Novi Prodajno-servisni center Volvo v zasnovi ne ponuja posebej kakšnih tehnoloških novosti v servisiranju, saj je bila naša servisna dejavnost že zdaj izvajana po vseh veljavnih standardih podjetja Volvo Truck Corporation, ponuja pa preglednejši proces vzdrževanja in servisiranja vozil, prav tako vse dodatne storitve na enem mestu. Tudi za čakajoče voznike je dobro poskrbljeno.

V prihodnje pa lahko prevozniška podjetja pričakujejo v našem novem centru nove možnosti na področju financiranja vozil, ki bodo marsikateremu prevozniškemu podjetju olajšala in poenostavila pot do novega vozila Volvo.

 Volvo letos praznuje 90-letnico delovanja. V katero smer bo šel razvoj in kakšna je dolgoročna vizija Volva na področju gospodarskih vozil? Tehnika, motorji, asistenčni sistemi?

 Razvoj vozil gre nedvomno v smer izboljšanja ekonomičnosti vožnje, povečanja varnosti v vožnji in zmanjšanja tveganj za lastnika vozil. Zelo pomembna razvojna smer je tudi celovit pristop k izdelavi okolju prijaznega vozila.

 Preprosteje povedano, to pomeni:

-          znižanje uporov v vožnji, izboljšanje učinkovitosti pogonskega sklopa,

-          razvoj in uvajanje asistenčnih varnostnih sistemov ter zmanjšanje vplivov voznika  na vožnjo; končni cilj je delna avtomatizacija vožnje,

-          znižati izpuste pri izdelavi, izdelovati vozila s kar največjo možnostjo reciklaže po izteku dobe delovanja,

-          izdelati vozilo, ki bo imelo še nižje emisijske izpuste in bo trošilo še manj goriva.

Kakšen je vaš pogled na alternativna goriva? V katero smer bo šel razvoj in ali imate že kakšne odzive prevoznikov na to temo?

Alternativna goriva so vsekakor ena najpomembnejših razvojnih usmeritev podjetja Volvo Truck Corporation. Imamo razvite motorje na 9 različnih alternativnih goriv. Vsi pogoni delujejo, vendar je sedaj na potezi politika v EU, da se odloči, katero smer bo podprla. Nikakor ni mogoče vse, torej se morajo odločiti za eno od razvitih alternativ. Na nivoju EU bo treba seveda najprej urediti zakonodajo in napisati direktive. To ni v naši pristojnosti!

Seveda se prevozniki odzivajo na informacije o alternativnih gorivih, glavna tema pa je seveda strošek vožnje s takšnim pogonom. Spet so na potezi ustrezna ministrstva in EU. Oni morajo določiti usmeritev. Proizvajalci lahko to le predlagamo.

Katere modelske novosti lahko pričakujemo letos?

Predvsem gre za nove izvedbe motorjev in vozil s pogonom na utekočinjeni zemeljski plin LNG. Novost so plinski motorji, ki delujejo po dizelskem procesu. Takšen motor daje bistveno boljše navorne karakteristike, ki so skoraj enakovredne klasičnemu dizelskemu pogonu. Kar pa ni enako pri motorjih, ki delujejo po procesu Otto. Stalne manjše spremembe in izboljšave vozil pa so tako ali tako stalnica v proizvodnji gospodarskih vozil Volvo.

V panogi prevozništva delujete že 18 let in dobro poznate razmere. Kakšne je vaš pogled na stanje v slovenskem prevozništvu?

Dejstvo je, da je prevozništvo pomembna gospodarska panoga za Slovenijo. Domača prevozniška podjetja so že davno prešla začetniško obdobje in danes delujejo zelo organizirano in seveda globalno. Spoprijemajo pa se z enakimi težavami kot drugi prevozniki po Evropi. Ni dovolj ustreznega in zanesljivega kadra, prav tako pa se v najbolj razvitih državah Evrope spoprijemajo z vse večjo zasičenostjo cest, ki upočasnjuje prevoze.

Prav tako je ena od velikih težav domačega prevozništva soočanje z nelojalno konkurenco z vzhoda.

Treba je poudariti, da se je slovensko prevozništvo močno preoblikovalo. Nekdanji prevozniški »mastodonti« so večinoma izginili, vodilno vlogo prevzemajo manjša podjetja, ki so nastala na osnovi prevoznikov posameznikov ali nekdanjih malih družinskih podjetij z učinkovito organizacijo.