Največja e-flota v Evropi

V nizozemskem mestu Eindhoven je začel obratovati projekt največjega voznega parka električnih avtobusov s hitrim polnjenjem v Evropi.

Največja e-flota v Evropi

Kot je projekt opisal direktor VDL Marcel Jacobs, je to projekt, v okviru katerega je neprestano v uporabi 43 avtobusov Citea SLFA Electric, ki vozijo na osmih primestnih linijah prevoznega podjetja Hermes. Obstajajo pa tudi ambiciozni plani za prihodnost s podjetjem Arriva Nizozemska.

Dober začetek za e-bus
Konec leta 2016 je podjetje VDL predstavilo ambiciozno strategijo na področju elektromobilnosti. Električni avtobusi so srce e-mobilnosti, kar smo lahko videli na predstavitvi VDL v Eindhovnu. V tem nekdanjem mestu Philipsa, kjer so nameščeni laboratoriji za cel svet, se preizkušajo vse možnosti električnega prevoza.

VDL na e-vrhu
Ne moremo zanikati, da so bili zadnji meseci preteklega leta za VDL izredno pomembni. Dobili so namreč veliko število naročil. Poleg naročila električnih zglobnih avtobusov Citea za Eindhoven je tudi podjetje Arriva za območje Limburga naročilo kar 166 avtobusov (vključno z 12 LLE-99 Electric) in podjetje Connexxion 100 avtobusov VDL Citea Electric (tudi 18 dvonadstropnih Futura). V uporabi je že več kot 4500 avtobusov z logotipom podjetja VDL, v prihodnje pa se obeta nova armatura plošča, ki bo popolnoma digitalizirana in namenjena prav za električne avtobuse VDL.

Eindhoven
Na sedežu podjetja VDL v Eindhovnu je predsednik uprave Henk Coppens v navzočnosti predstavnikov podjetja Arriva Nizozemska in Hermes, prevozniških podjetij in novinarjev predstavil potencial električnih komponent avtobusa. Nizozemska podružnica skupine Arriva (Deutsche Bahn) tako v svojem voznem parku e-BUS vidi še nadaljnjih 273 novih avtobusov. Do leta 2026, ko bo obstoječih 45 električnih vozil že iztrošenih, bo vozni park občutno večji.

Strategija podjetja Hermes za območje okoli Eindhovna (jugozahodna regija Brabant) je v bistvu zelo enostavna. Citea SLFA Electric ima s svojimi 9 do 20 kWh baterijami in hitrim sistemom polnjenja preko pantografa, s katerim so priključeni na električno omrežje, doseg do 75 kilometrov (približno 3 ure vožnje). Med letoma 2019 in 2021 sledi nakup dodatnih 65 avtobusov e-BUS, isto število pa še med letoma 2022 in 2024.

In če kdo meni, da je mogoče električne avtobuse v vozni park vpeljati čez noč, se pošteno moti, kar so nam dokazali tudi pri VDL. Potrebni so namreč meseci za pripravo garaž, izobrazbo voznikov, servisnih delavcev … Poleg tega pa je treba zgraditi tudi vso infrastrukturo z električnimi vodniki, kjer moč lahko dosega tudi do 4 MW.

Fotogalerija